Metody relaksacji ciała i ducha

Metody relaksacji ciała i ducha Sposobów na relaks naszego ciała i psychiki istnieje bardzo wiele. Popularne są zwłaszcza joga, medytacja, masaże ciała, sauny, łaźnie, naturalne kosmetyki. Rozwinięta w krajach zachodnich odmiana jogi, zwana hatha-jogą utożsamiana jest z zestawem ćwiczeń fizycznych i umysłowych uprawianych dla zdrowia. Trzeba ustalić sobie ilość czasu, podejść do tematu ćwiczeń jak do zabawy, czegoś co daje radość, pozytywnie myśleć, wyłączyć się z trosk życia codziennego. Wykonując proste ćwiczenia oddechowe i rozciągania oraz będąc zrelaksowanym można osiągnąć prawdziwa ulgę i spokój. Podobnie działają parówki wodne w saunie, kąpiele z olejkami. Dużą ulgę przynosi odpowiednia ilość snu, głębokie oddychanie, wypoczynek na łonie natury. Dosyć popularna i skuteczna jest relaksacja dźwiękiem, gdyż tu do odprężenia wystarczy muzyka relaksacyjna, nastrojowa, dostosowana do tempa odpoczywającego organizmu. Przez skupienie się na dźwiękach szybko się wyciszamy, odprężamy i bardziej dystansujemy do codziennych spraw. Masaż natomiast oprócz fizycznych efektów jakimi są ujędrnienie ciała, lepsze ukrwienie, starcie martwego naskórka, zniwelowanie bólu zmęczonego ciała pobudza ośrodkowy układ nerwowy a więc daje odprężenie dla umysłu. Zalety wymienionych metod można zliczać bez końca.